1. Ana Sayfa
  2. SEO

SEO’ya İlk Adım: SEO Uzmanının Mantalitesi

SEO’ya İlk Adım: SEO Uzmanının Mantalitesi
+ -

Dijital pazarlama sektörüne bakış açısı genel olarak en kolay yoldan en fazla dönüşümü, daha doğrusu geliri, elde etmek olmaktadır. Ancak dijital pazarlama sektörü sanılanın aksine verilen emek sonucu, istikrar devam ettiği sürece, uzun vadeli bir geri dönüşüm elde etmektir.

Sektöre yeni adım atmak isteyen kişilerin birçoğu ne yazık ki algoritmaları kandırmak ve kolay yoldan gelir elde etme peşindedir. Bilirsiniz ki hiçbir sektörde, hiçbir işte kolay yoldan para kazanmak mümkün ya da sürekli değildir.

Bakış açımız nasıl olmalıdır?

Öncelikle kalıcı bir başarıyı hedefliyorsak yaşadığımız bütün olayları analiz etme biçimimizi değiştirmemiz gerekmektedir. Çünkü SEO, Google’ı değil kullanıcıları en iyi anlama biçimidir. Gündelik yaşantımızda çevremizdeki insanların yaşantılarını ve hareketlerini inceleyerek nasıl düşündüklerini ve hangi problemlere nasıl yanaştıklarını, çözüm yolu aradıklarının bilincinde olmalıyız.

Eğer E-Ticaret sektörü özelinde uzmanlaşmak ve bu alanda farkındalığımızı ortaya koymak istiyorsak kullanıcıların davranışlarını çok iyi analiz etmemiz gerekmektedir. Bunu sadece çevremizle sınırlandırmamalı; kullandığımız sosyal medya mecralarında kullanıcılarla etkileşime geçerek, YouTube’da video içeriklerini analiz ederek, E-Ticaret sitelerinde yapılan kullanıcı deneyimi çalışmalarını fark ederek, sektörümüzdeki diğer meslektaşlarımızın çalışmalarını inceleyerek vb. davranış biçimleri hakkında fikir sahibi olmalıyız.

SEO Öğrenmeye Nasıl Başlayabiliriz?

Mantığını anladığınızda SEO’yu öğrenmek oldukça kolaydır. Çok fazla bilgi olduğundan dolayı elbette bunaltıcı olacaktır ancak progresif ilerlediğiniz sürece zevk alacak ve mantığını anlaycaksınız. SEO’yu uygulamak, sonuçlarını beklemek ve bu işin mantalitesini anlayabilmek bir sabır işidir ve bu sebeple zorlayıcıdır.

SEO’yu öğrenmek için tamamen planlı olarak ilerlemenizi öneririm. SEO konusunda öğreneceğiniz her şeyi madde madde sıralayarak -tam anlamıyla- öğrenebileceğiniz süreyle birlikte uzun soluklu bir planlama yapabilirsiniz.

Öğrenmeye ve araştırmaya başlamak için bazı program ve web sitelerini altta listeliyorum.

  • Google Analytics
  • Google Search Central
  • Semrush
  • Ahrefs
  • Screaming Frog
  • web.dev
  • Moz
  • Ubersuggest

Sektör hakkında bilgi sahibi olmak için Yiğit Konur’un Mustafa Namoğlu ile aşağıdaki söyleşisini izleyebilirsiniz:

Yorum Yap

Yorumlar (6)

Popüler Yorumlar
  1. Düzenli olarak devamının geleceğinden hiç şüphen olmasın :)

  2. Eline sağlık çok güzel olmuş. Umarım devamı gelir.

Yapılan Yorumlar
  1. Eline sağlık çok güzel olmuş. Umarım devamı gelir.

  2. Bugün 2 dk fakat ileride 20 dk okumalık yazılar bekliyorum

  3. 4 ay önce

    Bu güzel yazı için teşekkürler :)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.