1. Ana Sayfa
  2. Pazarlama Teknikleri

Dijital’in Faydası | KOBİ’ler ve Dijital Pazarlama

Dijital’in Faydası | KOBİ’ler ve Dijital Pazarlama
+ -

Son dönemde özellikle küçük ölçekli işletmelerin ana odak noktası ilk müşteriyi elde edebilmek olmaktadır. Çünkü bilirler ki ilk müşteriyi elde ettiklerinde işler rayına girmeye başlayacaktır.

İlk müşteriyi elde etmek isteyen işletmeler eğer dijitalin gücüne inanmıyorlarsa geleneksel pazarlama stratejileriyle ilerleyerek basılı reklamlar (broşür, afiş, raket reklam vb.) ile ilerlemek isteyebilirler.

İşletmeler bu noktada ne yapabilirler?

Dijital pazarlama faaliyetlerinden önce ürün ya da hizmetlerinin yeterince kaliteli ve müşterilerin ihtiyaçlarını karşıladığına kanaat getirmek olmalıdır. Ürününüzü geliştirirken ana odağınız tamamıyla kullanıcı olmalıdır. Kullanıcılarınızı fiziksel işletmenizde memnun etmezseniz en fazla kendi çevresine bu kötü deneyimden bahsedebilir. Ancak kullanıcıyı dijitalde memnun edemezsdeniz bunu dijital dünyada paylaşır ve belki yüzlerce, belki de binlerce kişiyle bu durumu paylaşır. Eğer aldığınız geri bildirimleri doğru bir şekilde ele almazsanız yaptığınız işi ne yazık ki uzun süre devam ettiremeyeceğiniz anlamına gelir.

“Fiziksel dünyada bir müşterinizi mutsuz ederseniz bunu 6 kişi ile paylaşır. Dijital dünyada bir müşterinizi mutsuz ederseniz bunu 6.000 kişi ile paylaşır.” -Jeff Bezos

Tam aksini düşündüğümüzde ise dijital dünyada işletmenin -küçük de olsa- zararına dahi olsa müşteriyi memnun etmek her şeyden önemlidir. Eğer memnun ettiğiniz müşterinizin çevresi tarafından önemsenen, tavsiyeleri dikkate alınan biriyse ya da kitle sahibi bir influencer ise sizin markanızı ya da ürününüzü paylaştığında ürününüzü ve markanızı daha çok kişi önemseyecek ve uzun vadede size daha fazla dönüşüm kazandıracaktır.

“İnsanlar tanıdığı, güvendiği kişiler tarafından paylaşılmış içerikleri diğerlerinden daha çok okur, paylaşır veya bu tür içeriklere yorum yaparlar.” – Malorie Lucich

Basılı reklam olmadan bir işletme büyüyebilir mi?

Kesinlikle! Web 3.0’dan bahsettiğimiz bu dönemde dijital reklamların gücünü henüz aksedemediyseniz kesinlikle bu konuyu araştırmalı ve üzerine çalışmalısınız. Çünkü şu anda basılı reklamlar sadece marka bilinirliğini desteklemek amacıyla kullanılabilir. Ana akım bir reklam olmaktan çıkmış ve dikkat çekiciliğini kaybetmiştir.

Bugün dijital dünyada bir reklama çıktığınızda Erişim, Gösterim, Bağlantı Tıklamaları, Dönüşüm, Cinsiyet, Yaş, Ülke vb. birçok metriğe ulaşabilirken basılı reklamların birçoğunda hiçbir istatistiğe ulaşamıyoruz. Veri işlemenin trend olduğu bir dönemde elimizde veri bulunduramazsak ileride işler bizim için sıkıntıya girecek demektir.

Dijital Pazarlamanın Faydaları

Dijitaldeki pazarlama faaliyetleri ile elde ettiğiniz potansiyel müşteriler, klasik pazarlama ile elde edeceğiniz potansiyel müşterilerden çok daha geniş bir gruptur ve farklı stratejiler ile yönlendirmek mümkündür.

Temelde dijital pazarlamayı ele aldığımızda:

  • Müşterilerinizi daha iyi tanıyabilirsiniz.
  • Direkt hedef kitlenizi seçebilirsiniz.
  • Fiziki sınırlar olmadığından dolayı internet erişimi olan herkese ulaşabilirsiniz.
  • Kişiselleştirilmiş reklamlar ile daha etkili sonuçlar alabilirsiniz.
  • Daha az maliyetler ile daha etkili dönüşler alırsınız.
  • Daha düşük maliyetler ile yeniden pazarlama yapabilirsiniz.

Bu konu ele alınması gereken geniş bir konu olduğundan devamı olacaktır, takipte kalınız :)

Yorum Yap