1. Ana Sayfa
  2. SEO

Doğru Bilinenler: Anahtar Kelime Dağılımı

Doğru Bilinenler: Anahtar Kelime Dağılımı
+ -

İşte SEO uzmanlarına en çok sorulan soru: İçeriklerimde anahtar kelime dağılımını nasıl yapmalıyım?

Anahtar kelimeler kullanıcıların arama motorlarında arama yaptığı kelimeler olarak geçmektedir. Aranan anahtar kelimeleri yazı ya da içerik içerisinde çokça kullanmanın arama sonuçlarında (SERP’te) yazıyı yukarı taşıyacağı düşünülmektedir. Bu düşünce kesinlikle doğru değildir.

İçeriğimde Anahtar Kelimelere Yoğunluk Verirsem Ne Olur?

Yazılarınızı sadece Google için yazarsanız uzun vadede geri dönüşüm elde etmeniz imkansızdır. Sadece Google için yazarsanız Google’ın size bakış açısı şu şekilde olur:

  • Google yazınızı yayınladıktan sonra sitenizi yüksek sıralarda geçici olarak listeler.
  • Arama sonucu sitenize gelen kullanıcılar içeriğinizi incelemeye başlar.
  • Kullanıcılar iyi bir deneyim yaşayamaz ve anahtar kelimelerde boğulur.
  • Kullanıcılar çok kısa bir süre sonra sitenizi terk eder.
  • Sitenizin hemen çıkma oranı ciddi bir şekilde artar.
  • Google bütün site otoritesinin düşük olduğunu varsayar ve başta kötü deneyim yaşatan makaleniz olmak üzere tüm site bağlantıları geri plana atar.

Yani anlamanız gereken şudur ki: iyi bir şey yaptığınızı düşünerek bütün sitenizin otoritesini ve emeğinizi hiç edersiniz. Ne yapmanız gerektiğinizi bilmiyor musunuz? Öncelikle mantalitenizi değiştirmeli ve aşağıdaki içeriğimi okumalısınız:

İçeriğimde Anahtar Kelime Dağılımı Nasıl Olmalıdır?

Anahtar kelime, backlink gibi saçmalıkları bir kenara bırakın. Kullanıcınızı düşünün, kullanıcınızın ne istediğini öğrenin ve bildiğiniz her şeyi tamamen doğal bir şekilde kullanıcıya en yalın haliyle bildirin. Ardından kullanıcı geri bildirimlerini önemseyerek içeriğinizi sürekli olarak güncelleyin.

En önemli konu da şu ki: Süreklilik. Maalesef süreklilik olmadan dijitalde hiçbir şekilde istikrarlı bir şekilde büyüyemezsiniz.

Yorum Yap